ڈاکٹر شہزاد بصرا معروف سائنسدان سے تعلق رکھتا ہے جو مورونگا پر اپنے کام کے لئے مشہور ہے. وہ زرعی سائنس اور سابق چیئرمین پروفیسر ہیں، فصل فیولوجیولوجی، یونیورسٹی آف زراعت، فیصلآباد، پاکستان. ڈاکٹر بصرا بیج فیجیولوجی اور متبادل فصلوں ریسرچ گروپ بیج لیتا ہے. ان کے مخصوص شعبوں میں بیج فیجیولوجی اور کشیدگی حیاتیات ہیں. انہوں نے کئی زرعی فصلوں، سبزیوں، گھاسوں، پھلوں اور زیورات کے پودوں کے لئے بہت سی بیج پرائمری پروٹوکول تیار کیا ہے. ان کے دوسرے شعبے میں تحقیقات ابیٹوک کشیدگی رواداری کی جسمانی تحقیقات ہیں. حال ہی میں وہ کوئ آبہ، مورنگا اولیفرا، سینیپس البا، کیملینا سیتو جیسے نئے ماحولیاتی محیط فصلوں کے تعارف پر کام کررہے ہیں. ڈاکٹر بصرا نے پاکستان میں کوئنوہ متعارف کرایا ہے جس میں بہت مقبولیت حاصل ہوئی ہے. وہ قدرتی طور پر قدرتی فصل کے فروغ میں اضافہ کرنے والے مراکنگ ایلیفرا پتی کی ایک نکاسی کی طرح کے ذریعے امیگریٹک کشیدگی رواداری کو بھی شامل کرنے پر کام کررہے ہیں. مورسنگا کے بارے میں شعور پیدا کرنے کے لئے ڈاکٹر بصرا ایک "ناراضہ کے لئے زندگی" کے نگہداشت چل رہا ہے. حال ہی میں، منیلا میں پہلی بین الاقوامی مورانگنگ سمپوزیم کے دوران، ڈاکٹر بصرا کو مورانگنگ چیمپیئن کا اعلان کیا گیا تھا. ڈاکٹر بصرا 200 سے زائد تحقیقی کاغذات اور مقبول مضامین شائع کرتے ہیں. وہ کئی سالوں تک پاکستان سائنس فاؤنڈیشن (پی ایس ایف) کے پیداواری سائنسدان ہیں. اپنی پیشہ ورانہ سرگرمیوں کے علاوہ، ڈاکٹر بصرا ایک معروف URDU کالمسٹ اور مزاحیہ مصنف ہے.

کیا آپ مختصر طور پر "Moringa پتے نکالنے" کی وضاحت کر سکتے ہیں؟ اور اس کے لئے کیا استعمال کیا جاتا ہے؟

مورنگا پتے بہت سے مرکبات میں امیر ہیں جو زیادہ تر پودوں کی ترقی کو فروغ دینے میں مددگار ثابت ہوسکتے ہیں. لہذا جب اصلاح شدہ خوراک پر مورینگا پتی نکالنے (MLE) کو لاگو کیا جاتا ہے تو اس میں اضافہ بڑھ جاتا ہے، بائیوٹک اور ابیٹوک کشیدگی کو کم کر دیتا ہے، کبھی کبھی مجموعی پیداوری کے علاوہ پیداوار کے معیار کو بہتر بنا دیتا ہے.

آپ کے بارے میں کس طرح سیکھا اور مورانگنگ پتی نکالنے کا مطالعہ کرنے میں دلچسپی ہوئی؟

Foidl (2001) پہلی بار رپورٹ ہے کہ Moringa کے پتے بہت سے ترقی ہارمون، اینٹی آکسائڈنٹ اور معدنیات میں امیر ہیں. اور یہ 30 گنا پتلا حلال حل ہے جس میں کئی فصلوں کی پیداوار 20-35٪ تک بڑھ سکتی ہے. اس رپورٹ کا مطالعہ کرتے ہوئے، میں حیران ہو گیا اور MLE پر کام شروع کر دیا اور مختلف توجہوں میں مختلف فصلوں پر کئی مقدمات چلائے.

ہمیں اس کے ساتھ تحقیق کے بارے میں بتائیں. کیا فصلوں نے تم پر اس کی کوشش کی ہے؟ کیا آپ نے نتائج میں استحکام دیکھا ہے؟

کیلیفورنیا یونیورسٹی میں اپنے قیام کے دوران، میں نے فلڈیل کی رپورٹوں کا تجربہ کیا اور فلول اور مورینگی کے پتے کے سالوینٹ کے اخراجات کے طور پر اور چیری ٹماٹر، جس میں نمایاں طور پر پھلوں کی مدت میں اضافہ ہوا، پھلوں کی تعداد میں اضافہ اور سپلائر دونوں جاکوڑ نکالنے کی کوشش کی. حتمی پیداوار پھر میں اپنے ساتھیوں کے ساتھ، مورنگا کے پتیوں کا تجزیہ کرنے کی کوشش کی اور پتہ چلا کہ مورنگا پتیوں میں سیٹیکوئنئنز میں زیتون کی شکل میں اموات موجود ہیں جن میں زیادہ مقدار میں اینٹی آکسائٹس، گھلنشیل پروٹین اور پوٹاشیم شامل ہیں. پھر میں نے اس تحقیق کو پاکستان میں کئی فصلوں پر جاری رکھا. اگرچہ سالوینٹ نکالنے، مورینگا خشک پتے نکالنے میں اضافہ پروموٹر کے طور پر بھی مؤثر تھا، تاہم، بیشتر تجربات کے تحت پیداوار میں زیادہ سے زیادہ اضافہ میں اضافہ ہوا تھا جس کے نتیجے میں بیج پرائمری میں اضافہ ہوا تھا اور اس کے نتیجے میں 3 فی صد تازہ مورنگا پتی آکسیسی کے نازک مرحلے پر دو سے تین فلوریار سپرے نکالنا پاکستان میں کم از کم تین مختلف قسم کے مورنگا آلیفیر ہیں. یعنی مورنگا سیاہ بیج کا احاطہ کرتا ہے اور دیگر منفرد مورنگا ایلیفیر سفید بیج کا احاطہ کرتا ہے اور بھارتی کرغیز نوعیت پی ایم ایم 1 ہے. ہم تین مورنگا ذرائع کی درخواست کا موازنہ کرتے ہیں اور پایا کہ سبھی بہت مؤثر ترقیاتی فروغ دینے والے تھے. تاہم، مقامی زمانے میں سفید بیج کا احاطہ دوسروں سے بہتر تھا. لہذا ہم نے مکئی، کپاس، چاول، گندم، کینوس، مٹر، گجرات، لال، آکرا، پالش، لیتھ، رینج کی گھاس، ٹماٹر، سورج فلو اور سورغم پر ایم ایل اے کی کوشش کی. تمام تجربات میں، حتمی پیداوار میں اضافہ 13-40٪ تھی. ہم نے مختلف کشیدگی کے تحت امدادی طور پر MLE کی درخواست کرنے کی بھی کوشش کی، جیسے کہ لاپتہ، مختلف فصلوں پر خشک گرمی. بہت سے معاملات کے تحت ایم ای ای کی بہت ساری کامیابی سے کشیدگی رواداری کی حوصلہ شکنی ہوئی. اگرچہ، مختلف حالات، مقامات اور فصلوں کے تحت نتائج میں تبدیلی تھی. تاہم، وہاں ہمیشہ اضافہ ہوا تھا.

آپ نے پاکستان یا کسی اور جگہ میں کیا مشاہدہ کیا ہے، وہاں کسانوں ہیں جنہوں نے مورانگنگ پتی نکالنے کے استعمال کو اپنایا ہے؟

اس طرح، بہت سے کسانوں کو ٹیکنالوجی کامیابی سے اپنایا جا رہا ہے. پیداوار اور ترقی کے فروغ میں اضافہ میں بھی کسانوں کے میدان کے زیادہ سے زیادہ حالات کے مقابلے میں کم بہتر ہے. تاہم، زیادہ تر مزدور اس ٹیکنالوجی کو اپنانے یا آزمائشی کرنے کے لئے ناگزیر ہیں کیونکہ اضافی لیبر کی لاگت یا مورینگہ نکالنے کی غیر موجودگی کی وجہ سے. تاہم، ترقی پسند کسان جنہوں نے جدید تکنیکوں کو آزمانے کے لئے تیار ہیں اس نے اس کو بہتر بنایا اور دیگر کسانوں کو مشورہ دیا.

آپ کس طرح مشورہ دیتے ہیں کہ ایک کسان یا ترقیاتی پریکٹیشنر نکالنے اور نکالنے کے بارے میں چلتے ہیں؟ پانی کے پتے کا کیا تناسب ایک بیگ سپرےر کے ذریعہ درخواست کے لئے ایک استعمال کرے گا؟

کشتی کمیونٹی کے لئے، ہم نے اضافی طور پر بہت آسان ٹیکنالوجی کو بہتر بنایا ہے
مورنگا کی پتیوں کی ction اور درخواست. ہم ایک کلوگرام تازہ مورانگیا کے پتے لے جاتے ہیں، پنیر کے کپڑے میں لپیٹ کریں اور پنیر کی پتیوں میں پتیوں کو کچلنے کے لئے کچھ لکڑی کی چھڑی سے مارتے ہیں. پنیر کے کپڑے کے اندر یہ کچا پتیوں کو ایک چائے کے تھیلے کے طور پر استعمال کیا جاتا ہے جس سے براہ راست ایک لیٹر مشین میں 20 لیٹر پانی میں نکلا جاتا ہے. پنیر کا کپڑا مشین میں پانی میں ڈوبا جاتا ہے تاکہ تمام نکالنے سے باہر نکل آئے. یہ اپلی کیشن کے بہتر خوراک کے برابر 3-5٪ ایم ایل ہے. پھر ایک ایکڑ میں فصل پر تین 20 لیٹر سپرے ٹینک چھڑکایا جاتا ہے. اس سادہ ٹیکنالوجی نے بہت سے کسانوں کے لئے کام کیا. ہم شیلف زندگی (ملی کی مؤثر زندگی) پر کام کر رہے ہیں تاکہ نکالنے کے لئے مارکیٹنگ کی جا سکتی ہے. تاہم، زیادہ سے زیادہ فوائد تازہ نکالنے سے ہیں اور اس کی تاثیر ایک ماہ کے بعد کم ہو جاتی ہے. لہذا یہ ایک ماہ سے مؤثر شیلف زندگی کی وجہ سے MLE مارکیٹ کرنے کے لئے مشکل لگتا ہے. کیا وہاں کسی بھی عوامل، جیسے ایپلی کیشن کا وقت یا مورینگہ کے پتے کی عمر، جس کو ذہن میں رکھنا چاہئے کہ اس کے ساتھ لوگوں کو کامیابی ملے گی؟ کیا مووننگا پتی نکالنے کے ساتھ کامیاب ہونے میں کامیاب ہونے کے لۓ آپ کے چیلنجز ہیں؟ ہم نے فصلوں کے اہم مراحل میں دو سے تین اسپرے کی سفارش کی ہے مثال کے طور پر، گندم، tillering، بوٹنگ اور مرحلے کے مرحلے میں. نوجوان پتے بوڑھے سے زیادہ مؤثر ہیں. سپرے کا بہترین وقت شام یا صبح میں ہے، خاص طور پر گرمی کے تحت. آپ کسی ایسے شخص کو مشورہ دیتے ہیں جو پہلی دفعہ اس منصوبے کے علاقے کے لئے اپنی صلاحیت کا اندازہ کرنے کے لئے کوشش کررہے ہیں؟ کیا کوئی اشاعت موجود نہیں ہے، مثال کے طور پر، آپ کو مزید گہرائی پڑھنے کا مشورہ دیا جائے گا؟ ہم مشورہ دیتے ہیں کہ ماریانگ کے پودوں کی صحت کو نکالنے کے لۓ صحت مند ہو. میدان سے کسی بھی نقصان دہ اور متاثرہ متاثرہ پلانٹ کو ہٹا دیں اور پتیوں کو نکالنے کے لۓ صرف صحت مند مورنگا پودے لگائیں. ہم نے کسانوں کو ہدایت دینے کے لئے کئی مضامین شائع کی ہیں تاکہ وہ ترقیاتی فروغ کے طور پر ایم ای کے فوائد اور استعمال کے بارے میں رہنمائی کریں. یہ مضامین بار بار اخبارات، کسانوں کی میگزین اور ریڈیو مذاکرات پر شائع کیے جاتے ہیں. اگر آپ ایسا کرنے کے لئے کھلے ہیں، تو سوالات سے متعلق کیا کرنا چاہتے ہیں تو لوگوں کو آپ سے کیسے رابطہ کرنا چاہئے؟ میں نے کسانوں کو تعلیم اور حوصلہ افزائی دینے کے لئے بہت سے کسانوں کا میدان دن منظم کیا. MLE استعمال کرنے اور مقامی زبانوں میں ان کی ادب فراہم کی. میں نے فیس بک کا صفحہ "مورنگا آف لائف" قائم کیا، جہاں ایم ایم کے بارے میں معلومات باقاعدگی سے تقسیم کی جاتی ہیں. کسانوں کو باقاعدگی سے مجھ سے فیس بک، وائسسپ اور ٹیلی فون کے ذریعہ مجھ سے رابطہ کررہا ہے. ایم ای کی دستیابی، فوائد اور استعمال پر تبادلہ خیال کرنے کے لئے.

imageimage